Se trăiește bine în Lake District. Mai bine ca-n Londra!

Articol publicat in sectiunea Diaspora, Muncă, Poveşti româneşti pe data 11 aprilie 2016

uk_Lake District_lacul Derwentwater

Din ce în ce mai mulți români care au experimentat viața în Londra sau în marile orașe aglomerate, dar au și gustat un pic din traiul orășelelor mici, așezate la malul mării sau în mijlocul parcurilor naționale, ne povestesc cu mâna pe inimă că diferența este uriașă. Că nu s-ar mai întoarce vreodată în aglomerația și agitația nebună de pe străzile și din stațiile londoneze centrale. Iată și câteva detalii care i-ar face invidioși pe mulți:

„Ne bem cafeaua în curte, curte care dă direct în pădure. Avem companie în fiecare dimineață: iepuri și căprioare. Aer curat, totul de un verde crud, mai ales în această perioadă. Nu plecăm spre serviciu cu o oră înainte, ci doar cu 5-10 minute, nu ne stresăm că am pierdut metroul, ci o luăm agale pe jos. Chiriile sunt în medie mai mici decât în Londra, iar joburi se găsesc, nu în birouri, dar este de muncă. Zona este plină de hoteluri și restaurante”, povestește o româncă ce locuiește de doi ani de zile în Lake District.

De la mare la munte

uk_Lake District3

În timp ce mulți români o privesc ca pe o destinație de vacanță, pentru alții este acasă. Zona cea mai cunoscută și căutată din Anglia ca loc de relaxare a devenit locul unde mulți conaționali își câștigă existența. În Lake District. Acolo locuiesc, acolo muncesc, acolo își cresc copiii și acolo vor să iasă la pensie. Andreea, o româncă în vârstă de 30 de ani din Craiova, ne spune ce a determinat-o să gândească astfel.

„Am stat în Londra aproximativ doi ani de zile. Ne era greu. Parcă trăiam de pe o zi pe alta. Banii nu ne ajungeau niciodată și parcă dădeam o avere pe chirie, facturi, transport și altele. Într-o zi, am văzut pe internet câteva anunțuri, erau mici hoteluri sau bed&breakfasturi care erau în căutare de cupluri. Aveau nevoie de doi oameni: unul să se ocupe de camere, celălalt să fie în permanență la recepție și să pregătească micul dejun. Salariile erau bunicele, plus că nu se plătea chirie. Și am aplicat împreună cu prietenul meu. Am primit o ofertă de un job undeva la mare, în Norwich. Schimbarea a fost radicală și s-a simțit imediat. Lucram șase zile din șapte, câte opt-zece ore pe zi, dar după trei luni de zile aveam în cont 6.000 de lire.

uk_Lake District6

Când vreodată am fi strâns acești bani în Londra? Nici nu am știut ce să facem cu ei, pentru noi era ca și cum găsisem o comoară. Ne-am luat o mașină, am plecat într-o vacanță exotică și ne-am permis să stăm și două luni de zile în România. Contractul cu acel bed&breakfast fusese doar pe perioada verii. Între timp, câștigasem experiență și am început să aplicăm și la alte joburi de acest gen.

Într-o săptămână ne-a contactat un manager de hotel din Lake District. Ne-a spus că singurul inconvenient este faptul că nu putem locui în hotel și că va trebui să ne căutăm cazare. Oricum ne doream să avem un program fix și să nu mai depindem de nimeni. Știți cum este: chiar dacă tu îți terminai treaba, se mai găsea un client să te cheme că nu îi merge dușul, că are nevoie de o altă lenjerie… și astfel lucrurile s-au legat. Așa am ajuns în Lake District. Ne-a plăcut instantaneu. După cele câteva luni de zile la mare, unde ne petreceam fiecare zi liberă la plajă, acum eram înconjurați de dealuri, văi și păduri. Primul lucru pe care l-am simțit cu adevărat acolo a fost liniștea. O liniște din aceea de relaxare, de stare de bine. Un lucru pe care nici măcar noaptea nu îl poți simți în Londra.

uk_Lake District7

„Banii nu sunt mulți, în jur de 1.500-1.700 de lire pe lună, cinci zile pe săptămână, câte opt ore. Dar pe lângă faptul că nu plătesc bani de transport pentru că locuiesc la cinci minute distanță, mă bucur și de aerul și peisajul de aici. Și astea contează. Plus că pe lângă orele de lucru sunt și foarte multe nunți programate pe tot parcursul anului. De exemplu, la hotelul unde lucrez eu sunt în jur de 200 de nunți pe an: joia, vinerea, sâmbăta, duminica. Și mai vin bănuți și din aceste extra-evenimente.”

Cel mai mare inconvenient din Lake District

uk_Lake District4

Odată ajunși în Windermere, Lake District, Andreea s-a confruntat cu cea mai mare problemă pe care o au și alți conaționali care locuiesc acolo: nu prea se găsesc case de închiriat.

„Nu prea găsești apartamente sau case în care să locuiești singur. Din păcate, acesta este un real inconvenient. Sunt case cu trei, patru dormitoare și pentru un cuplu sau o familie cu un copil nu prea este la îndemână pentru că e destul de scump. Și totuși, chiar dacă vrei să te muți într-o casă și să plătești totul singur, tot nu găsești. E foarte greu cu casele aici. Nu sunt. Am un prieten care caută de trei luni de zile o casă și îmi spune că ar plăti și pentru o casă cu trei dormitoare, dar nu găsește. Noi am avut noroc și am întâlnit un alt cuplu de români care erau și ei în căutare de o casă. Și am avut și norocul să se elibereze, chiar în acea săptămână când am ajuns noi, o casă cu trei dormitoare. Plătim 850 de lire pe lună chiria, fără facturi. Adunat, în lunile de iarnă se ajunge cam la 1.200 de lire cu totul. Nu e mult, mai ales când cheltuielile se împart la patru și mai ales că este vorba despre o casă cu trei dormitoare plus living. Doar că acum, din ce aud în jurul meu, e foarte greu să găsești case de închiriat”, ne spune românca din Craiova.

uk_Lake District

„Nu sunt magazine la tot pasul, avem un orășel aproape, este cam la jumătate de oră de noi și mergem o dată pe săptămână acolo pentru cumpărături. Ne luăm cam tot ce ne trebuie. Vremea lasă de dorit, dar mai mult în perioada de iarnă. Primăvara plouă mereu… dar asta e. Vara în schimb este foarte frumos, aglomerat mereu. Sunt foarte mulți turiști, foarte mulți, autocare întregi. Și britanici, dar și foarte mulți străini din China, America, Europa, Canada.”

Cine, ce muncește

uk_Lake District2

Sigur vă întrebați dacă sunt locuri de muncă în Lake District și cam ce fac românii care au ales să trăiască acolo.

„Este de muncă. Sunt numai hoteluri în zonă, deci majoritatea joburilor sunt în acest domeniu. Mai sunt și alte joburi, dar în orășelele din apropiere: vânzătoare, lucrător comercial, mai sunt și birouri, dar mai rar sunt români pe acolo. Chiar în zona în care locuim noi sunt foarte mulți români. Toți lucrează la hoteluri: în curățenie, la bucătărie, în grădinărit, ospătari, bucătari, asistenți, manageri. Mereu sunt joburi disponibile”, ne spune Andreea.

Câteva din atracțiile zonei

uk_Lake District1

„Aici este cel mai mare lac din UK, Windermere. Se fac croaziere, apoi multora le plac drumețiile pe munți, sunt multe peșteri care se pot vizita, castele de asemenea. Este muzeul scriitoarei Beatrix Potter, care este foarte frumos. Merită vizitat. Pentru copii este senzațional. Beatrix Potter este una dintre cele mai îndrăgite autoare de cărți pentru copii. A rămas cunoscută mai ales datorită cărților ei ilustrate care sărbătoresc peisajul britanic și viața la țară, cum ar fi The tale of Peter Rabbit. Sunt puburi vechi, unde mulți se relaxează după o zi de drumeții la o bere rece și bună…”

Andreea, 30 de ani

Lake District este cel mai mare parc național al Angliei, o regiune muntoasă cunoscută pentru traseele sale. Zona e extrem de populară, atrăgând mai mult de 15 milioane de vizitatori anual. Parcul include cel mai înalt vârf muntos din Anglia, Scafell Peak (978 m), și cel mai lung lac, Windermere. Drumețiile montane sunt pe placul tuturor turiștilor care ajung în această zonă, însă cei care vor doar să se relaxeze se pot plimba pe drumurile line dintre văi sau pot lua un pitoresc tren cu aburi care face plimbări prin regiune.

Autor articol: Loredana Petrescu

Comentarii

11 pareri la “Se trăiește bine în Lake District. Mai bine ca-n Londra!”

1. ea vrem sa venim Sí . noi sotiea cunoaste bucatarie spaniola vrem sa plecam de aici cai Spune:

Va rugam daca e ceva sigur suntem o familie responsabila cun copil mare si.near interesa sa plecam din spania

2. ea vrem sa venim Sí . noi sotiea cunoaste bucatarie spaniola vrem sa plecam de aici cai Spune:

Lasatine un nr de tf vrem sa venim si noi sotia cunoaste buc. spaniola eu permis conducur cat b suntem responsabili si seriosi va rugam trimitetimi un raspuns o zi buna

3. Florica Chioveanu Spune:

Sunt interesat de un asemenea job..,o singura persoana.

4. mihaela ripa Spune:

Caut de munca împreună cu soțul meu, în anglia.daca cineva ne poate ajuta vom fi recunoscători

5. Claudia Spune:

am fost in UK 1 an si 4 luni dar din pacate am fost victima de trafic si sclavie fapt pentru care autoritatile de acolo nu au facut nimic desi au avut suficiente probe iar in ultimele 3 luni am fost tinuta de ei spun ei intro casa de siguranta si nu am avut drept de munca sau contact cu cineva dupa care intro zi ma dus direct la autocar fara ca macar sa-mi rezolve cazul. As dori sa muncesc in continuare acolo deoarece problemele mele de aici pot fi rezolovate prin salariile de acolo. Sunt muncitoare si ma adaptez oricarui job. Multumesc

6. Nicoleta Spune:

Buna ziua sant in cautarea unui job in anglia am experienta in curateni si ajutor in bucatarie singurul inconvenient este ca nu vb engleza ,vb spaniola daca cineva ma poate ajuta … de moment doar eu pe parcurs sotul si copii va multumesc anticipat contact telf 0040823058767

7. mihai Spune:

Buna pararea mea si rugamintea este .poate e cineva cu suflet bun. Sa ne sjute sa venim.sa muncim.acolo..vb spaniola..lucrnd in domeniu bucatariei.. astp.un nr tf va sun eu vom fi recunoscatori…va multumim

8. vasile Spune:

va salut am 41 ani sint familist am datori la banca sint fortebun de munca sint priceput vreau savin singur in prima faza ma adaptez la program sint supus fac ori ce munca as fii foarte recunoscator detin permis cat b din 1993 daca ajuta la cava nu stiu engleza acum invat mi se pare usor inteleg cit de citdacama poate ajuta cinevamultumesc din suflet nr tel 0736840258

9. castor Spune:

Buna,
    Sunt interesat de unjob
    Lucrez ca profesionist in curatenie in sudul Angliei(la domiciliul clientilor).Vorbesc cat de cat binisor engleza
    Daca stie cineva un job la curatenie in hotel si sau privat,dati-mi un semnal.

10. Sorin Spune:

Daca se gaseste de munca m-as muta si eu acolo…sunt singur