Un nou trend în turism: vacanțele pentru celibatari

Articol publicat in sectiunea Poveşti româneşti, Timp liber pe data 18 octombrie 2015

Turcia_vacanta single_parapanta

Călătoria de unul singur a devenit tot mai populară în Marea Britanie, unde zeci de agenții de tursim sunt dedicate acestui fel de vacanțe. Ele oferă concedii cu tematici diferite și cu activități dintr-un spectru foarte larg, din care celibatarul are posibilitatea să-și croiască programul după interese sau plăceri strict personale. Am vorbit cu o româncă din Regatul Unit, care a încercat și ea concediul pentru „singles”.

Fie că vrei să gătești, să călărești, să desenezi, să faci yoga sau să sari cu parașuta, vacanțele pentru celibatari oferă pachete turistice pentru toate gusturile. Avantajul acestui fel de ieșiri este că pot fi personalizate la maxim: poți vedea lumea în ritmul propriu. În plus, poți cunoaște oameni noi sau te poți aventura în necunoscut. Așa au făcut unul din trei britanici anul acesta, după cum relatează The Telegraph într-un articol din luna iunie.

Așa a făcut și Livia P., o bucureșteancă ce trăiește la Londra. „În urmă cu doi ani, aveam concediu de o săptămână de Paște, pe care oricum trebuia să îl iau, așa e la firma unde lucrez. Dar în anul acela nu s-a potrivit ca altcineva să fie liber, prietenii și membrii familiei ori lucrau ori aveau alte probleme. N-am vrut să pierd săptămâna aceea, știind că dacă nu plec undeva o să ajung să lucrez. Așa că m-am hotărât să merg singură”, ne povestește Livia.

„Din cercetările pe care le-am făcut, am văzut că sunt două soluții separate prin care agențiile oferă vacanțe pentru «singles». Sunt unele agenții de turism care au la opțiuni și camere single, chiar și pe vase de croazieră am văzut asta, sau chiar dacă primeai cameră dublă plăteai prețul celei pentru o singură persoană. Al doilea gen de vacanțe e cel pe care l-am ales eu, unde se strânge un grup de persoane care sunt cazate toate în același loc și cu care poți merge în excursii sau la diverse activități în stațiunea respectivă”, ne explică românca.

—————————————

„Libertatea e mai mare când mergi în acest fel de vacanță. Nicio activitate nu e impusă, fiecare face ce-i place. Iar dintr-un grup să zicem de 20 de oameni, șansele sunt mari să găsești măcar o persoană cu care să te înțelegi și să vreți să faceți aceleași activități.”

Livia P.

Grupul contează

Tânăra de 37 de ani a ales să meargă în Turcia, la Ölüdeniz: „Am tot urmărit pe website-ul agenției grupurile care se formau. Cel cu care voiam să merg, pe grupa de vârstă 35-50 era deja plin. Voiam să merg cu oameni de vârsta mea, sau apropiați vârstei mele, să pot să schimb o vorbă sau să mergem împreună în excursii” spune Livia, care ulterior a ales grupul de vârstă 35+. „Eu mi-am ales zborul, dar cazarea și opțiunea all inclusive erau impuse de agenție. Doar după ce am ajuns la destinație am cunoscut grupul. Și am avut supriza de a constata că toți ceilalți din grup erau britanici de vârsta… a treia, adică de peste 60 ani…”

„Totul a decurs bine până când conversația a dus la faptul că sunt româncă. De atunci am simțit o anume răceală, iar faptul că eram și eu la fel de umblată prin lume, poate chiar mai mult decâ ei, nu le-a prea plăcut, voiau cumva să-mi fie superiori. Și fiindcă nu le-a mers, au devenit distanți și reci. În șapte ani de trăit în Marea Britanie nu am avut niciodată vreo problemă de discriminare, atunci a fost prima dată când niște britanici mi-au dat de înțeles că nu sunt binevenită în grupul lor”, își amintește românca.

Excursiile nu au fost incluse în pachetul de vacanță, fiecare turist hotărând pentru el însuși unde vrea să meargă, în funcție de oferta locală. „Am strâns pliante din stațiune și mi-am ales câteva excursii, în care am mers singură. Dar s-au dovedit a fi toate foarte distractive. Nu mi-am mai pus problema să merg cu englezii în excursii din cauza atitudinii către mine, că altfel nu aveam nicio problemă să socializez cu oameni mai în vârstă. Oricum, singură nu m-am simțit deloc! M-am împrietenit cu tot felul de oameni, de la personalul turc al hotelului și al agențiilor la colegii de excursii – ruși, japonezi, australieni și chiar alți britanici care veneau acolo pentru condițiile ideale de a practica parapanta”, povestește Livia.

—————————————

„E foarte util ca înaintea oricărei vacanțe să citești recenziile de pe internet înainte să iei o decizie în legătură cu locația, perioada, cazarea etc… Eu îmi aloc destul de mult timp pentru cercetarea asta. Am învățat din experiențele anterioare că e mai bine să petrec ceva timp cu asta înaintea luării hotărârii decât să merg direct și apoi să-mi pară rău de alegerea făcută. La vacanțele pentru celibatari, cele unde se merge în grup, e important să te informezi mai exact despre grup. Asta n-am făcut eu, n-am sunat înainte la agenție să cer detalii despre ceilalți participanți.”

Livia P.

Extreme și extraordinare

Pentru a petrece singur vacanța sunt potrivite multe activități turistice. Una din ele este vizitarea atracțiilor turistice, care merge la fel de bine ca și în grup, dar sporturile sau activitatea fizică sunt și mai potrivite. „Am fost în câteva excursii de vizitare a atracțiilor locale. Dar mai mult m-au interesat activitățile în natură: m-am plimbat cu ATV-ul, am călărit, am sărit cu parapanta. Am vrut să merg și la rafting și la parasailing dar fiindcă era chiar înainte de sezon firmele care ofereau aceste sporturi de apă nu își începuseră încă activitatea”, precizează românca din București.

Activitățile în aer liber au ieșit cum nu se poate mai bine pentru Livia. „Mi-au rămas ca amintiri foarte frumoase călăritul, am fost cu un grup de oameni ca la un fel de safari cu caii prin pădure timp de vreo trei ore. Am făcut și pauze în care am fost serviți cu ceai turcesc. Apoi cu parapanta a fost extraordinar, am sărit în tandem de pe munte și am plutit deasupra plajei, unde era și o lagună, arăta superb. Cu ATV-ul am fost de vreo trei ori. Mi-a plăcut foarte mult și am repetat, a treia oară a fost de fapt în ziua plecării din stațiune, știu că zborul era la amiază iar eu de dimineață am fost câteva ore cu ATV-ul”, își aduce aminte tânăra.