VACANȚĂ ÎN UK

Articol publicat in sectiunea Reportajul săptămânii, Timp liber pe data 11 iulie 2016

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK

Este vară și cu siguranță mulți dintre dumneavoastră vă gândiți la concediu, la acea evadare din cotidian într-un spațiu în care grijile nu își au locul. Dacă ați ales să vă petreceți vacanța în țara în care munciți, aflați că ați făcut o alegere potrivită! Regatul Unit al Marii Britanii are peisaje minunate, clădiri și monumente istorice și orașe care atrag anual un număr impresionant de vizitatori. Prin urmare, aveți toate motivele să începeți să vă faceți planuri. Aveți de ales între Țara Cimpoaielor, Scoția, cu fermecătoarele sate de la malul mării și cu localnicii săi extrem de prietenoși și Țara Galilor, renumită pentru peisajele de basm ce atrag anual un număr impresionant de turiști. De asemenea, mai aveți posibilitatea de a colinda în lung și-n lat Anglia, însă este absolut necesar ca un lung popas să îl faceți la Londra. Aveți ce face acolo! Nu în ultimul rând, luați în calcul o vacanță în Irlanda de Nord, cu siguranță ospitalitatea localnicilor vă va determina să reveniți acolo în curând.

Scoția sau Țara Galilor?!

Țara cimpoaielor sau Țara dragonilor? Care ar fi potrivită pentru a petrece un concediu minunat fără a părăsi Regatul Unit al Marii Britanii? „Amândouă!” ar răspunde fără să stea prea mult pe gânduri toți cei care au ajuns deja pe aceste meleaguri. În Scoția vă puteți bucura, printre altele, de fermecătoarele sate de la malul mării, acolo unde localnicii sunt extrem de prietenoși și dispuși să impresioneze turiștii cu legende celebre din zona lor. Pe de altă parte, Țara Galilor reprezintă și ea o destinație tentantă de vacanță dacă este să ne gândim la râurile, lacurile, cascadele, pădurile de brazi, pășunile alpine și peșterile ce atrag anual un număr impresionant de turiști.

Popas în… inima Scoției

Din spusele celor care au străbătut în lung și-n lat Regatul Unit al Marii Britanii, Scoția oferă turiștilor cele mai intense trăiri. Acolo găsești gazde prietenoase, castele istorice, peisaje de vis cu lacuri ce îți taie respirația când le privești. De parcă toate cele enumerate nu ar fi fost de ajuns, lor li se adaugă legende incredibile care fac din Scoția o destinație de vacanță de nota 10! Tot din experiența românilor care au bifat deja o vacanță pe aceste meleaguri, am aflat că orice călătorie în Scoția ar trebui să înceapă în capitala acesteia. Trebuie să știți că Edinburgh, „inima Scoției”, nu este doar un centru cultural, ci și una dintre cele mai frumoase capitale europene. Așadar, aventura trebuie să înceapă în Edinburgh! Care ar trebui să fie celelalte destinații ce merită a fi vizitate, aflați în continuare.

Valentin, Londra: „Scoția este o țară superbă, de care îți este imposibil să nu te îndrăgostești imediat ce ai ajuns în zonă. Eu locuiesc în UK de patru ani și de câte ori am avut posibilitatea, am vizitat un colț din aceste meleaguri. Anul trecut am petrecut trei zile în Edinburgh. A fost o minivacanță neprogramată, ceva spontan ce a apărut la o discuție cu câțiva amici.”

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Castelul Edinburgh

Grupul de aventurieri a cuprins cinci persoane și pot să vă spun că toți au catalogat capitala Scoției ca fiind una dintre cele mai frumoase destinații. La concluziile noastre au contribuit din belșug oamenii de acolo, care s-au dovedit a fi extrem de prietenoși și dornici de a-ți recomanda tot ce merită a fi văzut de ochii unui turist. Așa am ajuns să punem castelul Edinburgh (foto) pe primul loc pe lista «De vizitat». Dacă aș fi nevoit să îl caracterizez într-un cuvânt, acela ar fi «fascinant».”

„M-a hipnotizat priveliștea din jur. La sfatul localnicilor, am mers acolo chiar la ora la care se trăgea cu tunul. A fost ceva nemaipomenit! Garda îmbrăcată în costumele specifice și cântând muzică la cimpoi, iar în spatele lor soldații care trăgeau cu tunul. Când îmi amintesc că această acțiune avea loc într-un loc înconjurat de mare, golfurile și insulele din jurul orașului, am în minte un singur gând: să mă mai întorc o dată acolo!”

La fel ca Valentin, și Ramona, o tânără stabilită de cinci ani în Luton, susține că Scoția rămâne pentru ea una dintre cele mai frumoase destinații de vacanță. După ce a petrecut două concedii acolo, ne recomandă să nu ratăm ocazia de a cunoaște o țară  cu o cultură și cu o personalitate care reușesc să își păstreze individualitatea.

Ramona, Luton: „Atât prima dată, cât și a doua oară când am revăzut țara cimpoaielor, am fost pur și simplu fascinată. Cu siguranță locul cu cea mai mare încărcătură istorică este Edinburgh, o destinație care îți încântă privirile încă din primul moment în care ai ajuns acolo. Este o combinație greu de descris în cuvinte, între tonurile gri ale orașului istoric, verdele dealurilor acoperite de vegetație și apele albastre ale mării.

Piesa de rezistență, să-i spunem așa, este castelul Edinburgh, ce poate fi vizitat contra unei taxe de doar câteva lire. Acesta reprezintă o veche fortăreață împotriva războaielor cu englezii, ce a fost ridicată pe o rocă vulcanică. La castel se urcă pe jos, astfel că odată ce ai ajuns sus, nu ești sigur dacă ți se taie respirația din cauza efortului depus sau pentru că în fața ta ai o priveliște de poveste. Când am vizitat eu castelul, ni s-a spus că există șansa să vedem cum arată o ceremonie tradițională de nuntă, pentru că încă se organizează acolo, însă, din păcate, nu am avut acest noroc. După drumeția la castel, am plecat spre alte obiective despre care ne-a povestit cu multă însuflețire un localnic care ne-a oferit cazare.

Astfel, am ajuns la Parlamentul scoțian și la The Royal Yacht Britannia, despre care am aflat că a fost în serviciul M.S. Elisabeta a II-a până în 1997.”

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Edinburgh fringe_Royal Mile st

„Ceea ce m-a surprins într-un mod plăcut a fost «furnicarul» de pe Royal Mile Street. Era plin de puburi cu oameni veseli, care te salutau fără să te cunoască. Peisajul era completat de muzicanții ambulanți care încercau să te convingă cu talentul lor că merită să te oprești preț de câteva minute și să îi asculți, după care, evident să îi răsplătești.”

„Înconjurați de această atmosferă, am asistat la unul dintre cele mai frumoase apusuri de soare pe care l-am văzut vreodată. În ziua următoare am revenit pe aceeași stradă și am servit celebrul mic dejun englezesc format din două ouă prăjite, cârnăciori, felii de șuncă prăjită, ciuperci, roșii coapte și nelipsita fasole boabe. Apoi, vacanța noastră a continuat pe alte meleaguri scoțiene la fel de frumoase și de pline de tradiții, obiceiuri și însemnătate istorică.”

„I love Scoția!”

O vacanță în țara kilturilor, a cimpoaielor și a castelelor bântuite se poate transforma într-o aventură indiferent de vârsta pe care o ai. A simțit asta pe pielea lor o familie de români care vara trecută a decis să petreacă o săptămână în Scoția.

Gabriel: „Ideea unui concediu aici, în UK, unde noi considerăm că avem o a doua casă, a venit dintr-o discuție cu colegii de serviciu. Atât câțiva polonezi, cât și unii colegi englezi mi-au zis că pot avea un concediu reușit dacă aleg ca destinație Scoția. Am cântărit puțin situația pentru că eu am doi copii, unul de 15 ani și unul de 13, care așteptau și ei cu entuziasm această vacanță. Până la urmă, s-a dovedit a fi o alegere potrivită atât pentru mine și soția mea, cât și pentru cei mici. Am avut ocazia să vizităm zone foarte frumoase și să ne bucurăm de ospitalitatea localnicilor indiferent de locul în care alegeam să poposim.”

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Scotia_The Jacobite_tren

„Unul din cele mai interesante momente a fost cel în care am călătorit cu trenul cu aburi denumit și „The Jacobite” care parcurge o distanță de 66 kilometri între Fort William și Mallaig, trecând pri cele mai frumoase peisaje din Scoția.”

„Ca mulți alții de vârsta lor, și copiii meu sunt fani Harry Potter și au fost încântați să afle că într-adevăr pot lua trenul expres spre Hogwarts. În realitate, miticul castel nu există, dar călătoria cu acest tren i-a dus pe cei mici cu gândul la aventurile faimosului vrăjitor din moment ce trenul a fost folosit în filmări.”

—————————————

„După alte câteva popasuri, stat la povești cu localnicii despre legendele înfricoșătoare transmise din generație în generație și vizite la castele, am declarat concediul în Scoția unul reușit. Poate cel mai clar s-a exprimat fiul meu cel mic care a spus în drum spre casă «Mami, I love Scoția!»”

Gabriel

Un ținut legendar: Țara Galilor

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Tara Galilor1

Cu o populație de aproximativ trei milioane de locuitori, Țara Galilor (n.r. Wales în limba engleză) este o țară mică situată în vestul Regatului Unit al Marii Britanii, fiind considerată ruda mai săracă a Angliei. În ciuda acestui aspect, galezii sunt mândri de trecutul lor, mai ales că, spre deosebire de vecini, ei și-au păstrat cel mai bine tradițiile și cultura.

Tocmai din acest motiv anual, un număr însemnat de turiști aleg ca destinație „Țara de basm a dragonilor”. Printre ei și foarte mulți români care sunt de părere că măcar o dată în viață trebuie să te bucuri de un concediu pe meleaguri galeze.

Aurelian, Manchester: „Țara Galilor este un ținut muntos, cu foarte multe parcuri naționale, o locație perfectă pentru petrecerea timpului în aer liber, indiferent dacă mergi cu familia sau cu un grup de prieteni. În cei cinci ani de când m-am stabilit în UK am avut ocazia să văd multe zone din regat, dar ținutul galez mi-a plăcut cel mai mult. De altfel, vara trecută am fost ultima dată acolo, în concediu. Atunci am fost împreună cu încă un cuplu de români care a venit din țară special pentru a se bucura de o vacanță, alături de noi, în Țara Galilor. Cu acea ocazie am vizitat câteva orașe, dar am bătut și ulițele unor sate de care am fost plăcut impresionați. În plus, la fel de încântați am fost de golfurile, castelele, parcurile, plajele din zonă. În opinia mea, Țara Galilor este un tărâm legendar, de o frumusețe sălbatică pe care îl revăd cu plăcere de fiecare dată și pe care îl recomand tuturor celor care au în plan să petreacă un concediu în UK.”

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Tara Galilor

„Galezii mi s-au părut a fi persoane foarte prietenoase, întotdeauna gata să te ajute în caz de nevoie. Dacă alegeți să călătoriți cu mașina, așa cum am făcut și noi, trebuie să respectați cu sfințenie regulile de circulație. Cu aceeași fire prietenoasă, polițiștii vă vor sancționa chiar și pentru cea mai mică abatere de la lege. Mai mult, în funcție de gravitatea faptei, vă puteți trezi ca fix în concediu să fiți obligați să participați la un curs de instruire și educație. Fiica mea a fost în această situație după ce nu a respectat o restricție de viteză.”

Marius

—————————————

Țara Galilor este o destinație mai puțin cunoscută turiștilor români, stabiliți în țară, însă pentru cei aflați în Marea Britanie aceasta reprezintă una dintre destinațiile preferate atunci când vor să lase grijile de-o parte și să se bucure de natură.

Laura: „Una dintre cele mai frumoase vacanțe a fost în Țara Galilor. Am vizitat mai multe orașe și am fost fascinată de străduțele lor pavate cu piatră cubică și de clădirile istorice ce se remarcă printr-o arhitectură aparte. Primul oraș pe care l-am vizitat în sejurul din Țara Galilor a fost Swansea. Acesta este situat la 60 de kilometri vest de capitala Cardiff, mai exact în Golful Bristol. Destul de aglomerat, plin restaurante și terase, Swansea este al doilea oraș ca mărime, al acestei țări, motiv pentru care acolo am întâlnit pe lângă turiști români, și italieni, nemți, polonezi și asiatici. După Swansea a urmat cel mai vechi oraș galez, Carmarthen, și multe alte orășele care ne-au cucerit pe loc. Din acest motiv și în această vară, în măsura în care timpul ne va permite, o să revenim în Țara Galilor, iar printre obiectivele pe care ni le-am propus se află o zi în cel mai frumos parc natural din Regatul Unit, Pembrokeshire Coast National Park.”

Vacanță în Cardiff

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Tara Galilor_Cardiff

În anul 1955, Cardifful a devenit capitala Țării Galilor și treptat s-a transformat într-un important centru comercial, cultural și sportiv ce este vizitat anual de milioane de turiști din toate colțurile lumii. În urma unor statistici, în 2011 a fost declarat al șaselea cel mai vizitat obiectiv turistic al lumii. Cei care au ajuns deja pe aceste meleaguri au numai cuvinte de laudă de spus.

Roxana, Londra: „Ca și întindere, Cardiff are o suprafață mare, motiv pentru care, sfatul meu, spus din proprie experiență, este ca persoanele ce ar vrea să îl viziteze să își aloce măcar două zile dacă vor să se bucure cu adevărat de ce le poate oferi acest oraș. Așa cum spuneam, eu am împărțit vizita în două zile: prima pentru a explora zona centrală a orașului, iar a doua pentru a merge în zona golfului, la Cardiff Bay. Pentru iubitorii de artă, capitala galeză este o destinație potrivită. Acolo ai ocazia să te bucuri de piese de teatru clasic și de comedie, dar și de spectacole de muzică ușoară. De asemenea, cei tineri trebuie să știe că în Cardiff viața de noapte este una animată.”

Noi v-am prezentat câteva posibile destinații de vacanță din Scoția și Țara Galilor. Evident, lista este mult mai lungă însă, vă lăsăm să o completați singuri. Primul pas ar fi să vă hotărâți care țară merită vizitată prima: Scoția sau Țara Galilor?!

—————————————

Diaspora Romaneasca_Vacanta in UK_Tara Galilor_Cardiff shopping_St_David's Centre

„În special pentru noi femeile, vacanța este și o oportunitate de a face cumpărături. Pasionatele de shopping au un motiv în plus să plănuiască un concediu în capitala Țării Galilor, Cardiff. Acolo se află St. David’s Centre, un centru comercial foarte mare, ce se clasează în primele zece ale Regatului Unit al Marii Britanii.”

Roxana, Londra

Pagina 1 din 2:Pagina următoare

Autor articol: Loredana Petrescu
Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,